onsdag 8 juni 2016

Den hektiska sommaren har anlänt.


Och med den alla måsten hit och dit. Eller rättare sagt de måsten jag själv väljer att ha. Utställnings tiden har kommit och har hunnit med 2  st hitintills. Och jag skulle vilja säga med blandat resultat. Ena gick vi ut med fullpott för att nästa helg få respass hem... Nåja utställning är surrealistiskt, en bedömning där även om det finns vissa riktlinjer inte går att komma ifrån att vissa personliga åsikter följer med.
I övrigt så växer småpluttarna så det knakar, och det är super kul att ha två samtidigt. Dels har de roligt ihop, och är avundsjuka så gör den ena något bra följer den andra med. Idag har jag testat träna med dummie och båda höll länge och med bra fasthet. Duktiga gryn :)

Mässor har jag även bokat in mej på, en är redan avklarad och det var i Sälen. Super mysig liten mässa med fantastisk service.

Vi har även haft lite kurs, avslutat en valpkurs med härliga deltagare, nu kör vi en fortsättning med lite äldre och även här är det en blandad skara av ivriga hundägare. Super kul och tänk vad mycket jag själv lär mej.

Och jag håller även på med en liten produktutveckling. Kommer ideligen nya lagar och självklart är vissa bättre än andra. Denna tycker jag personligen är en självklarthet. För säkerhet går faktiskt före det mesta. Men har även andra nyheter, har köpt in lite olika fina material som jag jobbar med. Så vi ökar hela tiden vårt sortiment, vi har bl.a. 14 olika koppel vilka är mycket populära tack vare sina fiffiga lösningar.

På gården händer det lite också, vi fortsätter att säkerställa/hundanpassa. Hägnet har också varit välbesökt, vilket är en resurs för många hundägare.

Som vanligt kommer jag jobba under sommaren, för att kunna njuta lite ledighet under hösten. Då jag förhoppningsvis inleder med jakt. Men det är ju ganska öppet än så länge, och ligger i andras händer om och ev. när.

Nu skall jag inte tråka ut er mer idag, har nämligen en date.... En mörk bullrig bjässe som jag ska ta en åktur på...Gräsklipparen, inte roligare än så. Men fint blir det

Fina med Dummie

Fina Fina :)
Ha nu en underbar dag i solen.
För att det var så längesedan bjuder jag på en låt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar