söndag 23 december 2012

Flitighetens belöning

Ja det är att kunna luta sig tillbaka och bara njuta av dagen som kommer. Tyvärr är hela familjen förkylda, men det gör inget när jag nu är ledig och bara behöver njuta av var dag. I går var vi in till Karlstad vi handlade nytto saker. Jag fick min julklapp... ett fjärrsystem som vi kan styra el i stugan. Dvs. vi kommer inte behöva ägna en hel natt åt att elda upp innan värmen spritt sig. Onödigt? kanske, uppskattat? mycket.

Väl hemma började jag mitt projekt som jag haft i mina tankar länge men inte riktigt tagit steget full ut med, men nu är det gjort och resultatet blev fantastiskt. Och eftersom jag själv är lite kräsen vill jag ju bara ha det bästa, och nu kan jag sätta mitt namn på produkten.

Dofterna är jordgubb och vanilj, tvålmassan är sheabutter vilket är skonsamt och vårdande, kommande massa är olivolja. Fler dofter på väg! Pris från 100 - 200 :- levereras i present förpackning.


Han även sy vårt praktiska tolkkoppel, ett längre koppel som du kan fästa runt magen. Har en elastisk del så att det inte bli hårda ryck när man åker skidor eller cyklar.


Julskinkan är kokad/griljerad och klar. Som ni förstår skiner flitighetens lampa över Där Nole.

Idag skall vi fortsätta förberedelserna, och njuta av dagen. Dottern kom hem från Borås i går så det är lite extra mysigt att ha hela familjen samlad, även lilla Daisy som nu är i sitt första löp. Vilket Yes tycker är julafton :) Doften av löptik är bättre än alla skinka på jorden! Tur att Daisy är en liten förståndig tjej som inte bjuder in till kuttrasju.

Ha nu en fin dag, vem vet kanske hinner jag med en uppdatering lite senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar