lördag 24 november 2012

Helgens insikt!


Förändringens fyra rum (ibland kallad "Fyrarummaren") är en teori om förändring. Den används för att analysera hur människor och organisationer reagerar i kris och utveckling, under stress och tryck utifrån.
Teorin om Förändringens fyra rum baseras på Claes Janssens forskning vid Stockholms universitet under 1970-talet, där han beskrev individuell och kollektiv självcensur. Grunden i teorin är en modell i fyra delar, "fyrarummaren", som visar hur en individ eller en grupp färdas genom olika stadier i en förändringsprocess. De fyra delarna är nöjdhet, censur/förnekande, förvirring och konflikt samt inspiration/förnyelse.


Detta är hämtat från  Wikipedia.

Detta har vi gått igenom idag oj vilka insikter man får, vi har gett och tagit emot feedback. Och det är kul och glädjande över vilka fina ord jag fått av mina kursare, gör att man växer och blir mer motiverad av att vara en bra förebild och vilja att dela av mej av min kunskap.

Nu är jag klar med mina L kurser, är faktiskt med lite sorg i hjärtat men också med en enorm glädje över de vänskapsband jag fått, och framför allt inspiration och bekräftelse.
Kort och gott " jag är bra ".

Bjuder på några bilder från Grythyttan city.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar