fredag 30 december 2011

Vad händer?

Måste säga att det är lite makabert (att när jag vaknar och ser ett minus tecken framför i detta fallet en 4:a blir glad) att det är detta som är vintern i år.
Man pratar ibland om varga vinter, vad denna vintern ger för resultat i våra marker vågar inte jag sia om. Men jag märker på mina tam hundar att de gärna kan tänka sig löpa lite tidigare än tänkt, och det är klart med denna värme är det gynnsamt att föda. Och vi skall kanske inte heller skall förkasta att chansen att inskaffa föda underlättar även det betydligt, vilket även det kan påverka vissa oönskade inkräktare på våra marker.
Och ja jag menar vargen och fästingar, dessa två är nog de mest onödiga varelser vi har i vår fauna...Den som kan ge mej två vettiga anledningar till att dessa skall finnas är mycket välkomna att lämna kommentar om det. Men osaklighet eller rena vargkramar åsikter kan behållas. För det får vi nog av i press och av förståsigpåare, dvs de som får sin kunskap genom att läsa en löpsedel.
Ha nu en förträfflig dag och njut av de minusgrader vi har idag för de kommer vara sällsynta denna vinter.
Bjuder på en bild som ger rysningar.....Huvva längtar inte till sommaren!

Denna hunden har över hundra fästingar i olika utvecklingsstadier på sig! "Bild hittad på Google"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar