torsdag 15 december 2011

Formskiftare!

Ja ni som sett/läst Harry Potter vet nog vad jag menar, inte för att jag kan förvandla mej till en annan skepnad men...Om jag nu skulle besitta den trollkonsten skulle mitt alterego vara en gås! För jag äger iallafall minnet till en. Idag hade jag service tid inbokat på min bil, klockan 9 skulle jag lämna bilen och har minst 45 minuter resväg. Klockan 0815 slog jag upp mina ögon, snacka om att röra sig som blixten, han ge valparna mat, ut med övrig och ge dem mat slopande min egen frulle. Vägarna består av isgata, och jag lovar att jag har inte kört så fort som jag gjorde i morse på dessa vintervägar förr. Men 0900 klev jag in och lämnade från mej nycklarna. Sedan tog jag en rask promenad upp till jobbet och satt och myste med mina goa tjejer. Tog ytterligare en promenad ner till köpcentret och hittade riktiga turskidstavar, och det är jag tvungen att ha. Lovar att jag fick både en och två blickar där jag gick runt med mina stavar och gräsmattorna lyser gröna. Men som den eviga optimist jag är så blir det nog snö snart :D
Vid tolv ringde verkstaden och talade om att bilen var klar, tar ytterligare en rask promenad upp dit. Skall betala och inser att det var billigare än vad jag fått pris info om, frågade om de bytt olja i haldex....Men det serru hade de glömt det hade bytt nått annat som inte skulle göras nu :) Men de tog snabbt in min bil och åtgärdade och jag betalade för det jag skulle och fick en extra service på bromssystem som jag inte skulle ha...Men jag är nöjd och glad för det! Väl hemma började jag packa in lite julklappar, de som skall åka över till grannlandet. Skönt att bli av med lite paktet, resten tar jag kvällen innan tycker det är så mysigt att sitta uppe själv på natten och packa in och ta en ischoklad och njuta av tystnaden.
Men nu skall jag ta och greja i ordning något att äta på. Ha en bra dag, bjuder på en låt som jag har ritat upp ett super häftigt kyr program till...Men det sparar jag till den dagen jag beslutar att jag skall ha häst igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar