måndag 24 januari 2011

Skidor

Ni har säkert hört om hon som har för höga tankar om sig själv :) Idag har undertecknat skrivit in sig den klubben, jag försöker utveckla mina skidkunskaper i hopp om att kunna tolka efter mina älsklingar. Idag bestämde jag mej för att koppla ihop dragvilliga Max och Buffy, ger mej ut på ett ställe...Kopplar ihop mej med hundarna och vips flyger jag fram i djupsnön, får en släng av panik för det går mkt fortare än vad jag överhuvudtaget kunde föreställa mej! Jaja inser ganska snart att jag skall nog börja med en hund för att sedan utöka, erkänner villigt att på vägen hem i nerför fick hundarna springa själv jag föredrog att staka och skida mej fram.
Måste säga att jag tar av mej hatten för min vän som tolkar med hela Zettertjärnsflocken :)
Nu hoppas jag att genom min bekännelse får återvända till den ödmjuka klubben igen, och jag lovar att jag skall lära mej krypa innan jag säger att jag kan gå ;)
Ha nu en ödmjuk eftermiddag ;)

4 kommentarer:

  1. Men Helene! Vad trodde du??? Ha ha..ja, de som säger att en godonsetter inte duger till att tolka/åka skidor med...den vet ingenting!! ha ha Hoppas du inte gjorde dig illa :-))Kram

    SvaraRadera
  2. Jag är optimist :) men har nu blivit realist! Det gick bra men nästa gång räcker det med en hund. Jag stod faktiskt på benen hela resan:D

    SvaraRadera
  3. Man ska sikta mot stjärnorna för att.......
    Du är snart där :-)))
    Jag hoppas att snön var mjuk.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jo jag siktade mot stjärnorna, men bommade :) Men skam den som ger sig :D

    SvaraRadera