söndag 12 september 2010

Roligt

Var det igår, hög medelålder och hög stämmning. De gamla är helt klart älst, jag saknar nog lite rutin. Sångfåglar förvandlades vi till under maten, det varvades med snappsvisor och andra gamla visdängor. När väl maten var förbrukad, övergick det till mängder av flytande dessert av alla de slag. Behövde varken smaka på det ena eller andra, min inte så vältränade lever tycke att vinen till maten räckte gott och väl. Idag är jag min lever tacksam. Nu kommer det dröja läääänge tills nästa gång, min kropp hanterar inte alkohol så bra.

Idag får jag jobba på att få min magsäck att samarbeta med huvudet, för på nått konstigt vis blev de två ovänner medans jag sov.

Ha en samlad söndag, bjuder på ett citat av Pex Tufvesson " Alkohol är det simplate sättet att få igång konversationen. Börjar man inte prata av den kan man ju alltid prata om den."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar