söndag 19 september 2010

Bortglömda

Till prov i oktober, anmälningstiden gick ut den 10/9 jag skickade in min anmälan i mitten av augusti och gjorde min betalning i augusti. Jag vet att klubbmedlemmar har förtur, och det respekterar jag. Men eftersom jag även fick veta att jag jag bland de första som skickade in anmälan, kan ni kanske förstå min chock när vi inte ens finns med på startlistorna. Tar kontakt och får ett bra bemötande av kommissarien, men vad hjälper det när vi på nåder får start på söndag, vet inte om det är jag som är överkänslig men när jag läser startlistorna ser jag andra ikke medlemmar som fått start på lördag som antaglingen inte var bland de första att skicka in anmälan.
Är faktiskt JÄVLIGT besviken, och tyvärr tappar man lite av gnistan att vilja gå på prov när det blir så. Vad är det för idé att göra en tidig anmälan och betalning när lottningen sker på vilda western regler.

I islandshästvärlden hade vi något som kallades nylle poäng, och jag får den känslan av att vi är på väg dit. Dvs. att vissa får bättre förutsättningar än andra, det är tråkigt men jag blir oerhört sårad när sånt här händer. Och jag känner att jag snart inte vill fortsätta att gå prov i Sverige.

Hoppas att ni inte har en besviken dag, bjuder på ett citat av Thomas Hardy " Plötslig besvikelse av en förhoppning lämnar ett ärr, vilket en ultimata uppfyllelsen av den förhoppningen aldrig riktigt utplånar."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar