måndag 7 juni 2010

Ny vecka nytt jobb

Ja idag är det premiär för mitt nya arbete, vi spar inte på krutet utan jag börjar direkt med att jobba kväll/natt. Misstänker att det inte blir mycket sömn, eftersom klienten inte bott hemma på en stund kommer det säkert kännas oroligt. Blir även en omställning för mej, jag har ju faktiskt inte arbetat sedan mitten av november. Men det skll bli skönt att få sysselsättning igen, framför allt rutiner. Nackdelen är att jag inte kommer vara hemma så mycket, men jag har ju även beslutat mej för att starta upp något. Och det kommer jag göra eftersom jag jobbar väldigt mycket varannan vecka och bara 2 dagar varannan vecka.

Och det jag kommer satsa på är träning av hundar och hundförare. Vi kommer avverka lite skog där vi kommer ha en liten men naturlig fågelbiotop, där jag kommer erbjuda fågelhundsträning. Jag kommer till att börja med erbjuda grunddressyr, linföring uppflogsträning och apportträning.

Det som är det största hindret jag måste över är "de sk. veta bäst" men jag vet att jag även har vänner som ger mej kraft och som tror på mej. Och nu kommer jag inte längre vika mej för vare sig jantelag eller avundsjuka. Jag vet att jag kan, och nu är det min tid.



Ha en kunnig måndag, bjuder på ett citat av Konfucius " Att veta när man vet något och att veta när man ite vet något - det är kunskap."




1 kommentar:

  1. Du kommer fixa det galant! Man måste tro på sig själv! Så är det bara! Man lever bara en gång! KRAM

    SvaraRadera